cat

Witajcie w grupie IV

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy IV
Czerwiec 2024
(dzieci 6-letnie)

  • Kształtowanie postawy tolerancji i otwartości na różnorodność kulturową.
  • Zapoznanie z Prawami Dziecka oraz instytucją Rzecznika praw Dziecka. Przybliżenie postaci Janusza Korczaka.
  • Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dzieci poprzez wypowiedzi inspirowane tekstem literackim, dziełem sztuki, tematem dnia.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej podanych wyrazów.
  • Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie wakacyjnych wyjazdów. Zapoznanie z numerami alarmowymi.
  • Rozbudzenie zainteresowania historią odkryć geograficznych oraz ich skutkami.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata. Zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa wynikające z pogody.
  • Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów oraz formułowania hipotez i wyciągania wniosków.
  • Doskonalenie umiejętności stopniowania przymiotników.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz liter.
  • Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania wyrazów i zdań w obrębie poznanych liter oraz globalnego czytania wyrazów związanych z tematyką dnia.
  • Wspomaganie orientacji w schemacie własnego ciała, sali przedszkolnej i określania kierunków na kartce papieru.
  • Wdrażanie do umiejętności posługiwania się nowymi technikami plastycznymi.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas samodzielnych prac plastycznych i prac konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, dodawania i odejmowania, klasyfikowania obiektów, układania rymów.
  • Kształtowanie pojęcia objętości płynu.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia poranne, gimnastyczne i zabawy ruchowe.
  • Zrozumienie znaczenia ruchu na świeżym powietrzu dla zdrowia człowieka.
  • Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Plan miesięczny CZERWIEC

  1. UŚMIECH DZIECI
  2. W kąciku książek oglądanie ilustracji w albumach i czasopismach przedstawiających dzieci z różnych stron świata- stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi, dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi różnych ras.
  • Ćwiczenia poranne zestaw XXIX Wg. K. Wlaźnik.
  • Dzień Dziecka . ,,Jaś i Małgosia’’– praca z bajką. Odgrywanie scenek.
  • ,,Bańki mydlane”- ćwiczenia oddechowe. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy. Usprawnianie narządów artykulacyjnych oraz oddechowych.
  1. Zabawa w kąciku klocków ,,Wybierz klocek’’- doskonalenie umiejętności segregowania wg. Różnych cech, rozumienie znaczenia i stosowania symboli.
  • ,,Święto dzieciaków’’- słuchanie wiersza D. Wawiłow. Wdrażanie do uważnego słuchania utworu. Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat. Rozmowa n/t wysłuchanego wiersza.
  • ,,Przyjaźń’’- małe scenki teatralne. Układanie dialogu do wybranych rekwizytów: hulajnoga, piłka, skakanka, wózek z laką. Nabywanie umiejętności wcielania się w role.
  • Ćwiczenia poranne w ogrodzie wg. Bożeny Formy.
  1. Zabawa z grupą dzieci ,,Do którego pudełka?’’- doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez rozpoznawanie głoski w wygłosie.
  • ,,Podróż dookoła świata’’- zabawa dydaktyczna. Poznanie wybranych kontynentów świata. Poznanie zabaw dzieci z różnych stron świata.
  • ,,Koktajl owocowy’’- praca z książką. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji słowno-obrazkowych. Czytanie prostych zdań umieszczonych pod ilustracją.
  • ,,Tram, tram, tram’’ – zabawa rytmiczna. Odtwarzanie rytmów z uwzględnieniem częstotliwości i liczby słyszanych dźwięków. Rozwijanie poczucia rytmu – koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej.
  1. ,,Podróż balonem’’ – zabawa integracyjna w kole z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
  • ,,Zabawki o zmroku’’- zapoznanie z obrazem graficznym głoski ,,z’’ oraz wyrazem podstawowym z Analiza i synteza słuchowa oraz wzrokowa wyrazów: zamek, Zenek. Wymienianie wyrazów zaczynających się na głoskę ,,z’’.  Kreślenie liter w liniaturze – rozwijanie umiejętności grafomotorycznych.
  • ,,Złota rybka’’- działania plastyczne. Wykonanie rybki z masy solnej. Ozdabiane rybki łuskami – cekinami. Rozwijanie wyobraźni plastycznej. Czerpanie radości z efektów własnej pracy.
  1. ,,Podajmy sobie ręce’’- zabawy ze śpiewem w kole. Stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
  • ,, Dzieci lubią zabawę’’- zajęcia muzyczne. Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki. Tworzenie improwizacji ruchowej do utworu.
  • ,,O czym marzą dzieci?’’. Słuchanie wiersza D. Wawiłow , A jak będę dorosła..’’- Rozmowa n/t marzeń dzieci. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Poszerzanie słownictwa czynnego dzieci.
  • ,,W krainie wyobraźni’’- działania plastyczne. Wykonanie pracy techniką collage. Rozwijanie wyobraźni i umiejętności grafomotorycznych.
  1. ,,Co łączy?’’, ,,Kurtyna’’ – zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Stwarzanie miłej i serdecznej atmosfery.
  • ,,JANUSZ KORCZAK- PRZYJACIEL DZIECI’’– przypomnienie i omówienie dzieciom ich praw na podstawie wiersza M. Bryczyńskiego pt. ,,Prawa dziecka’’. Zapoznanie z postacią Janusza Korczaka oraz instytucją Rzecznika Praw Dziecka.
  • ,,Stary Doktor’’– zapoznanie dzieci ze słowami i melodią piosenki o Januszu Korczaku. Rozwijanie poczucia rytmu.
  • ,,Prawa dziecka’’- działania plastyczne. Ilustrowanie pastelami wybranych praw dziecka. Rozwijanie zdolności manualnych, rozwijanie wyobraźni plastycznej.

W CZASIE BURZY GRZMI I BŁYSKA – JAK SIĘ ZACHOWAĆ?

  1. „Pogoda Ducha”- zabawa wprowadzająca do tematu zajęć. Dzieci siedząc na kocach określają swój nastrój wybierając odpowiednią „buzię”, która symbolizuje radość, smutek, złość, obojętność. Na przygotowanych papierowych kółeczkach, rysują symbolicznie swój nastrój i zawieszają w odpowiednim miejscu na „kalendarzu nastrojów”.
  • „Błyskawice” – składanie obrazka według wzoru. Kształtowanie umiejętności wzrokowego różnicowania bardzo podobnych obrazków. Doskonalenie spostrzegawczości oraz ćwiczenie koncentracji uwagi. Wdrażanie do doprowadzania pracy do końca.
  • Słuchanie opowiadania „Zajączek i burza” – skupienie uwagi na treści.

Rozmowa na temat „Jak należy zachować się w czasie burzy?”.  Omówienie właściwego, bezpiecznego zachowania się podczas burzy.

  • Zabawa w teatr – swobodna inscenizacja opowiadania z wykorzystaniem masek i rekwizytów. Aktywizowanie wyobraźni i myślenia, analizowanie utworu- lepsze zrozumie jego treści, postępowania bohaterów.
  1. Deszczyk” – taniec integracyjny. Dostarczanie radości ze wspólnej zabawy.
  • ,,Poezja burzowa’’ – nauka wiersza na pamięć Ewy Szelburg-Zarembiny „Do domu! Do domu!”. Rozwijanie myślenia pamięciowego. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.
  • „Błyskawice i pioruny” – praca z obrazkiem. Domyślanie się treści obrazka odsłanianego fragmentami. Omawianie wyglądu błyskawic: kształt, kolor. Kształtowanie koncentracji uwagi.
  • ,,Burzowy koncert’’ – zajęcia muzyczne. Wspólne zagranie burzowego koncertu za pomocą instrumentów perkusyjnych /bębenek, grzechotka, talerze, dzwonki/ – od mżawki, po deszcz, ulewę i burzę. Wprowadzenie w świat muzyki – nazywanie instrumentów i naśladowanie ich brzmienia. Zachęcanie do słuchania i tworzenia muzyki. Poprawne odtwarzanie rytmu i tworzenie własnych.
  • Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik – zestaw nr. XXXV
  1. ,,Burza w szklance wody-mądrość przysłów’’zabawa dydaktyczna. Wspólnie z dziećmi zastanawianie się nad znaczeniem różnych powiedzeń czy przysłów związanych z burzą i deszczem, np.: „burza w szklance wody”, „wpaść z deszczu pod rynnę”, „przemoknąć do suchej nitki”, „rosnąć jak grzyby po deszczu”, „z wielkiej chmury mały deszcz”, „łaknąć jak kania dżdżu”. Rozbudzenie zainteresowania językiem polskim. Kształcenie umiejętności szybkiego kojarzenia i sprawnego udzielania odpowiedzi.
  • „Co słyszysz?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie i nazywanie dźwięków zjawisk: wiatr, deszcz, ulewa, grzmot atmosferycznych odtwarzanych z płyty CD .

        Dzieci siedzą w kole z zawiązanymi oczami. Po odgłosach burzy nauczyciel   

        spryskuje ich twarze wodą, prowadzi z nimi krótką pogawędkę na temat tego co

        słyszały i co czuły? Kształtowanie umiejętności rozumienia słownych opisów i                      

         odnajdywania odpowiadających im rzeczy.

  • ,,Szpacza wyliczanka’’- zabawa matematyczna. Słuchanie utworu S. Karaszewskiego.  Liczenie i przeliczanie elementów zbiorów. Rozumienie, ze liczba i wynik liczenia nie zależy od układu elem. I miejsca, z którego rozpoczyna liczenie.
  1. ,,Jak działa prąd?’’- zabawy badawcze. Wytłumaczenie dzieciom, czym w rzeczywistości jest burza. Błyskawice to prąd, który powstaje na skutek obecności w chmurach cząstek naładowanych elektrycznie. Zademonstrowanie dzieciom ciekawych eksperymentów pokazujących elektrostatyczne działanie przedmiotów: Bursztynek, bursztynek… Elektryczne włosy. Czy woda się elektryzuje? Balonowe przeciwności.
  • „Przelewanie wody” – zabawy matematyczne. Odmierzanie i porównywanie poziomu płynu w naczyniu.  Zapoznanie dzieci z pojęciem pojemności naczyń. Samodzielne eksperymentowanie, porównywanie, ocenianie pojemności – najpierw „na oko”, a potem przez przelewanie płynów lub przesypywanie ciał sypkich za pomocą zestawu pojemników o różnych wielkościach i kształtach. Posługiwanie się określeniami: tyle samo, mniej, więcej, za mało, trzeba odlać, za dużo, trzeba dolać.
  • ,,Kałużowe stworki’’- działania plastyczne. Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  1. ,,Podróż słońca’’- ćwiczenie gałek ocznych. Zabawa rozwijająca koordynacje wzrokowo-ruchową.
  • Uff jak gorąco- ,,Za co lubimy lato?’’– słuchanie wiersza E. Bełczewskiej. Rozmowa n/t charakterystycznych cech lata.
  • ,,Słońce grzeje coraz mocniej’’– praca z ilustracjami. Utrwalenie pojęć związanych z porami dnia; rano, południe, wieczór. Rozmowa n/t ochrony przed szkodliwym działaniem słońca.
  • ,,Literki’’– zabawa muzyczno- ruchowa. Utrwalenie znajomości głoski z.

PODRÓŻE

  1. Zabawy z grupą dzieci ,,Dziwne wzory’’ / układanie na dywanie wzorów z grubego sznurka i chodzenie po nich/- aktywizowanie mechanizmów integracji sensoryczno-motorycznej.
  • ,,Mali wielcy podróżnicy’’- słuchanie opowiadania A. Galicy – wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego. Zapoznanie się z historia odkryć geograficznych oraz ich skutkami.
  • ,,Chcę pojechać w świat’’ – zabawa muzyczna. Ilustrowanie ruchem treści piosenki.
  • ,,Podróż balonem’’- praca plastyczna. Malowanie farbami na dużych arkuszach papieru. Rozwijanie wyobraźni twórczej.

2.„Nad morzem”, „Nad rzeką”, „Nad jeziorem”, „W górach” „W mieście”, „Na wsi”, „W lesie” – oglądanie pocztówek z różnych stron naszego kraju. Wypowiedzi na temat „Co można robić nad morzem, w górach, nad jeziorem…?” Zapoznanie dzieci z modelami bezpiecznych zachowań, sposobami szybkiego reagowania na zagrożenia, utrwalanie prospołecznych postaw i wzbudzenie u dzieci zaufania do przedstawicieli służb bezpieczeństwa– Policji, Straży Pożarnej i Pogotowia ratunkowego.

  • Słuchanie wiersza ,,Na wakacje ruszać czas’’. Zapoznanie dzieci z możliwościami spędzania czasu wolnego w różnych miejscach. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji. Posługiwanie się nazwami Morze Bałtyckie, Tatry, Mazury.
  • ,,Piaskowe wzorki’’ – zabawa dydaktyczna. Rozszyfrowanie przez dzieci piaskowych wzorków. Łączenie kropek i kolorowanie otrzymanych obrazków.
  • ,,Moje wymarzone wakacje’’- działania plastyczne. Wykonanie kartki techniką kolażu. Rozwijanie wyobraźni twórczej za sprawą samodzielnie wykonanej kartki.

 3 .„Nad morzem” – praca z obrazkiem. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej.   Określanie, co znajduje się na pierwszym, drugim i trzecim planie obrazka.

  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Muszelki”. Uważne słuchanie treści wiersza, zapamiętanie określeń dotyczących muszelek. Kształtowanie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi podczas opowiadania utworu literackiego.
  • ,,Na morza dnie’’- nauka piosenki. Rozwijanie pamięci słownej i muzycznej. Kształtowanie głosu dzieci. Utrwalenie tematu dotyczącego zabaw nad morzem.
  • ,,Plażowe zabawy’’- pantomima. Pokazywanie dowolnej zabawy plażowej za pomocą ruchu ciała, gestu, min itp. Odgadywanie zabawy przez inne dzieci. Rozbudzenie zainteresowania teatrem. Rozwijanie umiejętności przedstawiania zabaw za pomocą gestu, mimiki, ruchu.

4.Co ukrył kapelusz? – zagadki wzrokowe. Odgadywanie, przedmiotów, które zostały   skryte pod kapeluszem.

  • Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik – zestaw nr. XXXV
  • ,,Jak wygląda lato?’’- układanie puzzli. Rozwijanie percepcji wzrokowej. Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • ,,Czarodziejski piasek’’- zabawy badawcze. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem foremek do piasku.

5.,,Taniec ośmiorniczek’’- tworzenie improwizacji tanecznej  z wykorzystaniem kolorowych chust. Rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie wyobrazi ruchowej.

  • ,,W krainie baśni ‘’- kalambury. Rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą gestów i ruchu.
  • ,,Podróż do krainy marzeń’’- zabawa twórcza. Rozwijanie wyobraźni. Rozwijanie umiejętności reagowania na zmiany dynamiki i tempa muzyki.

Ćwiczenia gimnastyczne

Wg. K. Wlaźnik zestaw nr. VIII

  • Ćw. orientacyjno-porządkowe: Marsz i bieg w różnych kierunkach: na mocne uderzenie w tamburyno dzieci wykonują przysiad podparty
  • Ćw. tułowia; Nakręcanie bąka: dzieci stoją w rozkroku, ręce złożone na biodrach. Skręty tułowia w lewo w tył i w prawo w tył (stopy przyparte do podłoża). Po kilku skrętach bieg na palcach koło, w lewą i prawa stronę.
  • Ćw. równowagi ,,Koń grzebie nogą’’. W staniu jednonóż uderzenie o podłoże palcami stopy lewej i prawej na zmianę.
  • ,,Bieg zaprzęgów’’. Dzieci dobierają się parami, stają jedno za drugim i podają sobie ręce, tworząc w ten sposób zaprzęgi. Zaprzęgi jeżdżą w różnych kierunkach, w rytm podanym bębenkiem przez wychowawczynię.
  • Ćw. uspakajające: Marsz parami, krokiem zwykły i we wsparciu.

Wg. K. Wlaźnik zestaw nr. XXXV

  • Ćw. orientacyjno-porządkowe ,,Marsz parami” po obwodzie koła i reagowanie na sygnały świetlne (zielony i czerwony kolor tarczy).
  • Ćw. dużych grup mięśniowych: Rozsypka. Paw nasrożył się i rozłożył szeroko ogon (dzieci stoją w spięciu, ręce wzniesione w bok). Paw opuścił ogon (dzieci wykonują przysiad, obejmują kolana, nisko opuszczają głowę.
  • Czworakowanie: Misie. Powolne, rytmiczne czworakowanie. Na zawołanie; ,,Misiu poproś” – dzieci siadają skrzyżnie i naśladują ruch proszenia (machanie wzniesionymi rękami od góry w dół).
  • Ćw. równowagi: Stanie jednonóż jak bocian, przeplatane chodem z wysokim unoszeniem kolan.
  • Lekki, cichy bieg w różnych kierunkach: Sarenki biegają w zagrodzie.
  • Ćwiczenie uspokajające: Marsz parami.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 Zabawy bieżne ,,Wąż’’, ,,Jazda rowerami”, ,,Kto złapie motyla?’’, ,,Berek ratuj”,

Zabawy z elementami rzutu: ,,Kto dalej rzuci?”, ,,Kto wyżej?’’, ,,Toczenie obręczy’’, ,,Paczka’’, ,,Szczur’’.  Rysowanie kredą

Obserwacje przyrodnicze: rozpoznawanie i nazywanie kwiatów rosnących w ogrodzie, obserwowanie owadów krążących nad kwiatami i trawie, słuchanie śpiewu ptaków, rozpoznawanie głosów, podlewanie zasadzonego kasztanowca, określanie pogody i zjawisk charakterystycznych dla wiosny: dłuższe dni, słońce grzeje coraz mocniej, wieje ciepły wiatr, kwitną drzewa owocowe, oglądanie roślin pod lupą.

Literatura:

  • Wiersza D. Wawiłow , A jak będę dorosła..’’
  • Wiersz D. Wawiłow ,,Święto dzieciaków’’
  • Wiersz E. Bełczewskiej ,,Za co lubimy lato?’’
  • Opowiadanie A. Galicy ,,Mali wielcy podróżnicy’’
  • Wiersz M. Bryczyńskiego ,,Prawa dziecka’’
  • Opowiadanie ,,Zajączek i burza”
  • Wiersz Szelbur-Zarebiny ,,Do domu. Do domu’’
  • Wiersz ,,Na wakacje ruszać czas’’
  • Wiersz D. Gellner ,,Muszelki’’
  • Piosenki ,,Na morza dnie’’, ,,Tęcza, tęcza, cza, cza’’, ,,Stary Doktor’’,

Pomoce dydaktyczne

  • Pacynki teatralne w kąciku teatralnym.
  • Mapa, globus, atlasy.
  • Ilustracje na tablice, obrazki.
  • Balony, suszarka, nitki, stare gazety, kleje.
  • Instrumenty perkusyjne.
  • Woda, naczynia przezroczyste, lusterko, słoiki z nakrętkami.
  • Balony, mazaki.
  • Farby, brystole, masa solna, cekiny, filia malarska.

Kształtowane gotowości do nauki czytania i pisania.

  1. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

·         słuchanie dłuższych opowiadań i treści,

– rozumienie treści wysłuchanego utworu i wypowiadanie się na jego temat,

– odtwarzanie treści opowiadania zgodnie z  kolejnością zdarzeń,

– formułowanie głównej myśli opowiadania,

·         wyszukiwanie w książkach informacji na określony temat,

·         uczestniczenie w zabawach inscenizowanych na podstawie utworu literackiego.

  1. Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej.
  • Rysowanie kredą na dużych powierzchniach (tablica, płyty chodnikowe, arkusz papieru)
  • Malowanie farbami na dużej powierzchni papieru (pędzlem, palcem, gąbką, watą itp.)
  • Odrysowywanie szablonów wyciętych z tektury (kwiatek, serduszko, koło itp.), przedmiotów codziennego użytku (np. Talerz), części ciała swojego lub rodzica
  • Ćwiczenia typu „połącz kropki”, „rysuj po śladzie”, „dokończ rysunek” (łatwe do znalezienia w internecie lub czasopismach dziecięcych)
  • Rwanie na kawałki gazet, kolorowego papieru
  •  ugniatanie ciasta, masy solnej, ciastoliny, plasteliny
  • Zapełnianie konturów (np. Piłki, kwiatka) małymi kulkami z plasteliny
  • Wycinania po linii narysowanej lub prostych kształtów (trójkąt, koło)
  • Zabawa „mały projektant” – ozdabianie mazakami konturu bluzki, sukienki itp.
  • Rysowanie patykiem lub palcem na piasku
  • Zabawa „rzuć do celu” – rzucanie piłką lub zgniecioną gazetą do kosza, obręczy itp.
  •  budowanie z klocków
  • Nawlekanie koralików na sznurek
  • Układanie obrazków ze sznurka, tasiemki, patyczków, wykałaczek itp.
  • Rysowanie „w powietrzu” palcem, patykiem, chorągiewką

Edukacja matematyczna.

1.Kształtowanie umiejętności liczenia. Kardynalny i porządkowy aspekt liczby.

  • Liczenie z wymienieniem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę

ostatniego liczebnika.

  • Liczenie palców, przedmiotów, kartek w książce, itp.
  • Stwarzanie warunków do liczenia w różnych zabawach, sytuacjach dnia codziennego.
  • Rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.
  • Posługiwanie się pojęciem liczby w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 i więcej.
  • Uświadomienie faktu, że ilość nie zależy od sposobu liczenia ( od lewej, od prawej)
  • Liczenie obiektów znikających, np. wkładanych do kartonu.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie

metody symulacyjnej.

  • Porównywanie liczebności zbiorów „na oko”
  • Ustalanie równoliczności dwóch zbiorów.
  • Porównywanie liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy IV
Maj 2022
sześciolatki

Podstawa programowa:


  • Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 2,3, 4, 6, 7
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 8, 9,
  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 13, 14, 18, 19, 21,

Temat tygodnia: Tajemnice książek

  • „Moja ulubiona książka”- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, ćwiczenie odporności emocjonalnej dzieci, poszerzenie słowika czynnego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
  • „Będziemy robić papier” – doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej.
  • „Jak powstaje papier?” – doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w książkach, poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z produkcja papieru
  • „Tworzymy własny papier” – ćwiczenie umiejętności korzystania z instrukcji obrazkowej, rozwijanie umiejętności sprawdzania własnej pracy, rozwijanie zainteresowań badawczych, ćwiczenia sprawności manualnych.
  • „Opowiadanie o papierze – doskonalenie umiejętności zapisywania działań arytmetycznych w dostępny sposób, utrwalenie kształtu cyfr, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznych.
  • „Jak powstaje książka?” – wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca, itp., rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
  • „Polisensoryczna książeczka” – doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania emocji, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie współpracy.
  • „W księgarni” – rozwijanie kompetencji poznawczych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów, doskonalenie umiejętności przeliczania, ćwiczenie umiejętności dodawania w codziennych sytuacjach.
  • „Lubię czytać – biblioteka” – kształtowanie percepcji wzrokowej i myślenia matematycznego poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb, ukazanie różnic i podobieństw między biblioteką i księgarnią.
  • „Kolorowe zakładki” – rozwijanie sprawności manualnej – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami i inwencji twórczej poprze wykonanie zakładki do książki w wybrany przez siebie sposób, uświadomienie konieczności szanowania książek.
  • „Moja ulubiona postać z bajki” – propagowanie bajek i baśni oraz twórczości literackiej dla dzieci, rozwijanie wyobraźni małych artystów, a także rozwijanie umiejętności twórczych i plastycznych.

Kontynuacja projektu „Sekretne życie pszczół”

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zestawy ćwiczeń porannych

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków

Galeria grupy IV

Grupa IV

Grupa IV – Bezpieczeństwo w Internecie.

07.12.2023Bezpieczeństwo w Internecie Bezpieczeństwo w intrenecie                                                                                                                                  Już po raz

Czytaj więcej »

Archiwum grupy IV
Rok 2021/2022