Witajcie w grupie IV
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy IV
Kwiecień 2024
(dzieci 6-letnie)
- Zapoznanie z pracą rolnika oraz z jej wpływem na życie ludzi wykonujących inne zawody. Produkcją mleka oraz produktów jakie powstają z mleka. Utrwalenie nazw zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie.
- Rozbudzanie zainteresowań zwierzętami egzotycznymi. Poszerzanie wiadomości na temat sposobu ochrony dzikich zwierząt i ginących gatunków.
- Wyjaśnienie i utrwalenie pojęć: odpady, recykling, segregacja odpadów.
- Kształtowanie nawyków proekologicznych. Rozumienie konieczności segregowania odpadów i ponownego ich wykorzystania.
- Zapoznanie z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.
- Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie – wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia. Zrozumienie zależności występujących w świecie przyrody.
- Wzbogacanie wiadomości o świecie przyrody. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków roślin i zwierząt.
- Poszerzanie wiadomości na temat życia owadów. Poznawanie ciekawostek przyrodniczych.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz liter.
- Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
- Doskonalenie umiejętności odczytywania wyrazów w obrębie poznanych liter oraz globalnego czytania wyrazów związanych z tematyką dnia.
- Pobudzanie do kreatywnego myślenia oraz rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo-skutkowego podczas zagadek słownych, sensorycznych, eksperymentów.
- Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej poprzez zabawy teatralne, dramowe – realizowanie treści z Koncepcji Przedszkola.
- Zapoznanie dzieci z wyglądem globusa i mapy świata oraz określaniem na nich położenia Polski.
- Wdrażanie do umiejętności posługiwania się nowymi technikami plastycznymi.
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas samodzielnych prac plastycznych i prac konstrukcyjnych.
- Kształtowanie umiejętności matematycznych przez zabawy z przeliczaniem na konkretach, zapisywanie działań arytmetycznych, segregowaniem i porównywaniem liczebności zbiorów.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy IV
Maj 2022
sześciolatki
Podstawa programowa:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 2,3, 4, 6, 7
- Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 8, 9,
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 13, 14, 18, 19, 21,
Temat tygodnia: Tajemnice książek
- „Moja ulubiona książka”- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, ćwiczenie odporności emocjonalnej dzieci, poszerzenie słowika czynnego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
- „Będziemy robić papier” – doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej.
- „Jak powstaje papier?” – doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w książkach, poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z produkcja papieru
- „Tworzymy własny papier” – ćwiczenie umiejętności korzystania z instrukcji obrazkowej, rozwijanie umiejętności sprawdzania własnej pracy, rozwijanie zainteresowań badawczych, ćwiczenia sprawności manualnych.
- „Opowiadanie o papierze – doskonalenie umiejętności zapisywania działań arytmetycznych w dostępny sposób, utrwalenie kształtu cyfr, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznych.
- „Jak powstaje książka?” – wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca, itp., rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
- „Polisensoryczna książeczka” – doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania emocji, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie współpracy.
- „W księgarni” – rozwijanie kompetencji poznawczych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów, doskonalenie umiejętności przeliczania, ćwiczenie umiejętności dodawania w codziennych sytuacjach.
- „Lubię czytać – biblioteka” – kształtowanie percepcji wzrokowej i myślenia matematycznego poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb, ukazanie różnic i podobieństw między biblioteką i księgarnią.
- „Kolorowe zakładki” – rozwijanie sprawności manualnej – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami i inwencji twórczej poprze wykonanie zakładki do książki w wybrany przez siebie sposób, uświadomienie konieczności szanowania książek.
- „Moja ulubiona postać z bajki” – propagowanie bajek i baśni oraz twórczości literackiej dla dzieci, rozwijanie wyobraźni małych artystów, a także rozwijanie umiejętności twórczych i plastycznych.
Kontynuacja projektu „Sekretne życie pszczół”
Zadania do codziennej realizacji:
Zestawy ćwiczeń porannych
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków
Galeria grupy IV
Grupa IV
Grupa IV – Złota rybka
21.09.2022 Zabawy plastyczne grupy Słoneczek Inspiracją do wykonywania naszej pracy
21 września, 2022