Witajcie w grupie III
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy III
Kwiecień 2024
(dzieci 5-letnie)
Cele ogólne:
- wprowadzenie pojęć: radość, kultura;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Codzienne aktywności:
- zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
- stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
- wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
- zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16;
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15, 16;
- codzienny pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola – wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
Galeria grupy III
Grupa III – Wizyta pani bibliotekarki.
Wizyta pani bibliotekarki. Pani Danusia – Babcia Tymonka jest bibliotekarką. Przyszła do nas z niespodzianką. Przeczytała nam opowieść o nadchodzącej porze
Grupa III – Spotkanie ze stomatologiem
Spotkanie ze stomatologiem. Przedszkolaki uczestniczyły w spotkaniu ze Stomatologiem. Pani Doktor opowiedziała jak dbać o ząbki i co należy jeść, aby
Grupa III – Leśne zabawy
25.01.2024Grupa III – Leśne zabawy Dzisiaj nasze biedroneczki bawiły się w „lesie”. Poznawały faktury różnych elementów roślinnych i określały zapachy lasu.
Grupa III – Projekt kosmos.
Projekt kosmos. Zakończyliśmy projekt edukacyjny „Ja wśród gwiazd – kosmos”. Podczas zajęć poznawaliśmy różne ciekawostki dotyczące gwiazdozbioru, układu słonecznego i innych
Grupa III – Proszę Państwa, oto miś.
Dzień Pluszowego Misia 25 listopada na całym świecie obchodzony jest Dzień Pluszowego Misia. Zabawka ta od prawie 120 lat towarzyszy dzieciom
Grupa III – Co robiliśmy w październiku?
Co robiliśmy w październiku? W październiku realizowaliśmy tematykę związaną z jesienią. Malowaliśmy, kleiliśmy, rysowaliśmy, lepiliśmy z gliny oraz z kawałeczków papieru
Grupa III – Spektakl „Jaś i Małgosia”
27.10.2023Spektakl „Jaś i Małgosia” 27.10.2023r. Zostaliśmy zaproszeni na spektakl teatralny pt. „Jaś i Małgosia” w wykonaniu Seniorów. Przedstawienie odbyło się w
Grupa III – Footbolowe przedszkole.
Spotkanie z trenerką piłki nożnej. To kolejne spotkanie z trenerką, która rozwija naszą sprawność fizyczną. Orientacja w przestrzeni, współpraca w zespole
Grupa III – Spotkanie z bajarzem.
05.10.2023Spotkanie z bajarzem. Dzisiaj byliśmy w Bibliotece nr 50 na spotkaniu z bajarzem Panem Szymonem Góralczykiem. Jak zawsze poznaliśmy ciekawe baśnie
Grupa III – Tajemnice złości
Tajemnice złości Zakończyliśmy realizację programu „Tajemnice złości” autorstwa Anny Krajewskiej. Podczas zajęć poznaliśmy sposoby radzenia sobie z różnymi emocjami. Uczyliśmy się
Grupa III – Spotkanie z autorką.
28.09.2023Spotkanie z autorką 28.09.2023r. Do Biedroneczek przyszedł niecodzienny gość. Pani Marta Bartosik jest autorką książki o emocjach oraz różnych materiałów przybliżających