Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia – grupa dzieci młodszych ( w wieku 3 i 4 lata)
7:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca wyrównawcza o charakterze wyrównawczo – stymulującym.
8:00 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30 – 9:10
Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9: 10 – 9:45
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
9: 45– 10:10
Zajęcia kierowane z cała grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci /j. angielski, koncerty, teatrzyki przedszkolne/.
10:10 – 10:30
Czynności porządkowe, czynności higieniczne.
10:30 – 11:45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
11:45 – 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
12:00 – 12:30
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń podstawy programowej w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12:30 – 12:40
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12:40 – 14:15
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Zajęcia dodatkowe rytmika, gimnastyka korekcyjna.
14:15 – 14:30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14:30 – 14:50
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14:50 – 17:00
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia – dla dzieci starszych ( w wieku 5 i 6 lat )
7.00 – 8.15
Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.15 – 8.30
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 9.00
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych.
9.00 – 9.15
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
9.15 – 10.30
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Teatrzyki, koncerty zajęcia z rytmiki. Nauka języka angielskiego.
10.30 – 10.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności).
10.45 – 11.45
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:45 – 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12:00 – 12:30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12.30 – 12.45
Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów. Przygotowanie do relaksu.
12.45 – 13.15
Relaks – słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, ćwiczenia relaksacyjne.
13.15 – 14.15
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zajęcia dodatkowe – gimnastyka korekcyjna, rytmika.
14.15 – 14.30
Zabawa ruchowa. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
14.30 – 14.50
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.50 – 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. „Czytanie na dywanie” – w ramach akcji „Cała Polka czyta dzieciom” – zapraszanie do czytania najbliższych naszych wychowanków. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.